By Sector >
By BRAND >
By Activity >
No Filter >
 
06/11/2018 #billboard

Gruyère AOP gaat met Lielens van generatie op generatie!!

De Zwitserse kazen zijn reeds 3 jaar trouwe klant bij Lielens en lanceren nu een nieuwe grootste campagne voor één van hun topproducten, met name de Gruyère AOP.

Er is wellicht geen kaas bekender in de wereld dan de Gruyère. Een erkenning die bekroond werd met de beschermde oorsprongsbenaming (AOP, Appellation d’Origine Protégée) dat waarborgt dat de kwaliteitsproducten in het gebied van oorsprong geproduceerd, verwerkt en veredeld zijn. In de overvloedige groene valleien van het kanton Freiburg ligt een stadje dat meer smaak dan beelden oproept: Gruyères. Hier maakt men sinds 1115, nog steeds met een ongewijzigd recept, deze beroemde kaas met zijn fijne en geheel eigen aroma.

En het is net deze traditie die de campagnebeelden oproepen: in een wereld waar alles verandert, blijft er 1 vaste waarde en dat is het kwaliteitsvolle en unieke van de Gruyère AOP. De beelden tonende zoon van de vader kaasboer. De beelden zijn voor het eerst te zien op een aantal More O'Ferrall’s  in de week van 5 november.

 
SEE MORE

Client: Switzerland Cheese Marketing, Vincent Bresmal, Jenna Vanslambrouck
Agency: Lielens
Creative Director: Frederic Pousset
Art Director: Frédéric Pousset / Yves Compère
Copywriter : Frédéric Pousset
Photography/ Retouching: Tom Swaelens
Accounts: Deborah Vandenkerckhof, Sandra Wille
Netdocument: Elodie Latorrata

 

CLOSE
27/06/2018 #billboard #radio

Golden Palace en L!ELENS zetten alles in op de rode!

En neen… niet op de Rode Duivels!

L!ELENS heeft voor Golden Palace een nieuwe campagne ontwikkeld met als titel: "Zet alles in op de rode ! ». 
Terwijl de hele wereld voetbalgek is, geeft Golden Palace Casino & Sports aan dat er meer in het leven is dan voetbal. 
De term ‘rode’ in de titel verwijst niet naar de voetbaltruitjes van onze Duivels maar naar de rode vlakken op een roulette. Ook de radiocampagne laat een sportjournalist aan het woord die verslag brengt over een spel roulette.
Golden Palace wil aangeven dat ontspannen ook kan in één van de 45 speelzalen of op het online platform, zeker nu dankzij 500 euro bonus!
 
De campagne loopt deze week op nationale radio, 2m2 en digitale MOF aan de Van Praet brug.

Golden Palace en L!ELENS zetten alles in op de rode!
27/06/2018 #activation

Picknicktafelactie 2018

Na 5 jaar hebben we de speelpleinactie met succes afgesloten. Over heel België staan er nu maar liefst 10 speelpleinen uit ecologisch materiaal.

Omdat het samenhorigheidsgevoel enorm leeft binnen de gemeenten hebben we vanaf 2018 een nieuwe inzamelactie in het leven geroepen: “Win picknicktafels voor je gemeente”. Dit jaar zijn de gemeenten van Oost-Vlaanderen en Namen aan de beurt. 45 gemeenten zullen van 1 juni tot 30 juni op batterijenjacht gaan om zo kans te maken op de picknicktafels uit gerecycleerd materiaal. In september maken we de 2 winnende gemeenten bekend.

L!ELENS heeft deze actie van A tot Z samen met Bebat uitgewerkt, van het concept tot het contacteren van de schepen tot de plaatsing van de picknicktafels. 

SEE MORE

 

 

CLOSE
27/06/2018 #activation #PoS

Back to School

Zoals elk jaar is september een heel belangrijke periode voor Alpro. De kinderen gaan terug naar school. De link naar Alpro klinkt heel logisch, maar toch heeft Alpro sinds 2 jaar een aangepaste strategie. De kinderen mogen steeds minder frisdrank of dranken met smaakjes meenemen naar school. Daarom focust Alpro zich meer op het vieruurtje. Na een lange dag op school mogen de kinderen zich even verwennen met een natuurlijk drankje boordevol smaak. Vandaar het nieuw concept: “Lekker thuiskomen”. 

Ook vergeten we gedurende deze periode de ouders en dan vooral de mama’s niet. Voor hun bestaat het concept “Goede morgen”. Want september is een cruciale maand om de ochtendroutine terug te vinden. Ook is dit het moment van de goede voornemens om het schooljaar op een evenwichtige manier te starten.

Alpro heeft bewust gekozen om met onmiddellijke kortingen te werken en niet met gadgets. Dit om hun milieubewustzijn te benadrukken, want met gadgets werken is niet altijd even goed voor de natuur.

L!ELENS heeft ingestaan voor de conceptuele reflectie en de uitwerking naar het materiaal in de winkels. Ook staan we in contact met de drukkers voor een goede levering van kwalitatief materiaal en de juist codering.

25/06/2018 #multi-channel

2018, het jaar van Buitengewoon Wallonië!

Wallonië België Toerisme viert het jaar van Buitengewoon Wallonië.

Speciaal voor die gelegenheid ontwikkelde L!ELENS een campagne die Wallonië in de kijker zet als een originele, verrassende en ongewone toeristische bestemming. Om zoveel mogelijk bezoekers te verleiden voor een bezoek vanuit een nieuwe invalshoek.

De kosmonaut "Welkom in Wallonië” verwijst duidelijk naar het Euro Space Center van Redu.

SEE MORE

CLOSE
24/06/2018 #activation

45 jaar, dat moet gevierd worden! Brico trekt de kaart van de emoties!

L!ELENS ontwikkelde voor de 45steverjaardag van Brico een communicatiecampagne in het teken van emoties ;) 

Te bekijken in de folders, winkels en nog veel meer…

08/06/2018 #activation #PoS #print

Intermarché België

Intermarché België, dat zijn 80 winkels in Wallonië die de kaart trekken van nabijheid en LAGE PRIJZEN! Dat komt perfect tot uiting in hun baseline ‘Allemaal samen tegen het dure leven’. Het is ook het merk dat in 2017 de grootste vooruitgang boekte in het zuiden van het land.

L!ELENS is al bijna zes jaar de bevoorrechte partner van Intermarché België voor de ontwikkeling van creatieve concepten, zowel voor folders als radiocampagnes. Het agentschap verzorgt ook al drie jaar de lay-out en het drukken van hun verschillende supports: klassieke folders, getrouwheidsfolders, highlightfolders, POS, newsletters, enz. 

Zoom op de Wijnbeurs

De Wijnbeurs van Intermarché wordt twee keer per jaar georganiseerd. Het merk stelt er wijnen voor die belangrijke referenties zijn in de sector, bekende appellations tegen betaalbare prijzen, maar ook enkele pareltjes voor de echte kenners. Zoals voor elke folder van Intermarché, is L!ELENS verantwoordelijk voor het creatieve concept, de lay-out en de visibiliteit in de winkel.

SEE MORE

 

 

CLOSE
08/06/2018 #activation #PoS #print

Intermarché België

Intermarché België, dat zijn 80 winkels in Wallonië die de kaart trekken van nabijheid en LAGE PRIJZEN! Dat komt perfect tot uiting in hun baseline ‘Allemaal samen tegen het dure leven’. Het is ook het merk dat in 2017 de grootste vooruitgang boekte in het zuiden van het land.

L!ELENS is al bijna zes jaar de bevoorrechte partner van Intermarché België voor de ontwikkeling van creatieve concepten, zowel voor folders als radiocampagnes. Het agentschap verzorgt ook al drie jaar de lay-out en het drukken van hun verschillende supports: klassieke folders, getrouwheidsfolders, highlightfolders, POS, newsletters, enz. 

Zoom op de Wijnbeurs

De Wijnbeurs van Intermarché wordt twee keer per jaar georganiseerd. Het merk stelt er wijnen voor die belangrijke referenties zijn in de sector, bekende appellations tegen betaalbare prijzen, maar ook enkele pareltjes voor de echte kenners. Zoals voor elke folder van Intermarché, is L!ELENS verantwoordelijk voor het creatieve concept, de lay-out en de visibiliteit in de winkel.

SEE MORE

 

 

CLOSE
19/09/2017 #tv

L!ELENS ontwerpt de nieuwe tv- en radiocampagne voor tien jaar EGGO

Het doel van deze nieuwe reclamecampagne, die in oktober op antenne gaat, is niet zozeer de naamsbekendheid van het merk te vergroten. EGGO communiceert al tien jaar lang geregeld over zijn concept op tv, op de radio en via promoacties in huis-aan-huisfolders.

Deze nieuwe campagne wil EGGO vooral positioneren als DE partner die zijn klanten perfect begeleidt, van het project tot de levering van hun uitgeruste keuken. 

SEE MORE

Uit kwalitatief onderzoek van EGGO blijkt dat een van de belangrijkste obstakels voor klanten om een nieuwe keuken te bestellen de vrees is voor een slechte service, slecht advies, slechte begeleiding. Tussen de aanvraag van informatie, een eerste offerte, de ondertekening van de bestelbon en de uiteindelijke plaatsing van de keuken zitten soms 8 tot 10 weken. In die tijd kunnen er bij de klant heel wat twijfels ontstaan (Heb ik wel de juiste kleur of materialen gekozen? Zal mijn keuken op tijd geleverd worden? Wanneer moet ik mijn oude keuken afbreken? Zal mijn nieuwe keuken goed geïnstalleerd worden? En hoe zit het met het loodgieterswerk en de toestellen?...)    

Om daarop in te spelen, volgt EGGO nu een 100% "consumer centric" strategie. Op een webportaal vindt elke klant alle informatie over zijn project, zijn bestelling (besteloverzicht, plannen, realtime productieschema's, bestelstatus op alle productieniveaus, belangrijke leverings- en installatiedata enz.) maar ook praktische informatie, tips & tricks en inspirerende seizoensrecepten die op een automatische en intuïtieve manier een permanent contact met de klant creëren.   

De klant beleeft zo een unieke en serene EGGO-ervaring, van het moment van zijn bestelling tot de levering. Hij krijgt het aangename gevoel écht als klant behandeld te worden en op elk moment te weten hoe het staat met zijn bestelling.

 

De nieuwe tv-campagne van EGGO

Om die nieuwe customer experience origineel en creatief vorm te geven, ontwikkelde L!ELENS voor EGGO een nieuwe tv-spot rond het concept "obsessie".

In de spot zien we een jonge vrouw die overal haar nieuwe droomkeuken ziet: in haar dressing, in haar auto en zelfs op het werk… Ze denkt dat ze hallucineert, maar eigenlijk is ze zo bezeten door haar keukenproject dat ze het overal ziet.

Door de creatie en installatie van haar keuken toe te vertrouwen aan EGGO kan ze op beide oren slapen. Het bewijs: op het einde zien we haar met een grote glimlach in haar nieuwe uitgeruste EGGO-keuken. 

CLOSE
29/06/2017 #print #radio #tv

GOLDEN PALACE SPEELT NIET EENDER WAAR

Nadat het enkele maanden geleden het Golden Palace-budget won (Groep online casino’s, spelen en sportweddenschappen) onthult L!ELENS zijn nieuwe multimediacampagne, die sinds een paar dagen ‘on air’ is.

Rond het concept "Speel niet eender waar!" ontwikkelde het bureau een reeks humoristische situaties met personages die aan het spelen zijn op de verkeerde plaats. Een voice-over nodigt hen uit om liever te spelen met Golden Palace en in alle veiligheid te genieten van het spel.

De signature "Wij nemen het spel ernstig" sluit elke spot af en benadrukt dat de online casino’s en spelen van Golden Palace het ethisch charter van de BAGO (Belgian Association of Gaming Operators) respecteren en voorstanders zijn van de ernst die deze speelse praktijk moet omringen. 

Deze campagne is gemaakt voor tv, cinema, radio en print.

Klant: Golden Palace - Casino & Sports
Contacten: Serge Menegalli, Julie Limbos, Tim Boonen
Agentschap: L!ELENS
Account Manager: François Vandeghinste
CD: Frédéric Pousset
Creatie (AD): Maxim Deliège
Creatie (CR): François Daubresse
Film Production Company: Ristretto
Producer: Lies Bronselaer
Director: Kris Debusscher
Radio production Company: Cobra
Photography Production: Uncle Bob
Fotograaf: Koen Demuynck
Post-production: Koen Demuynck

SEE MORE
CLOSE
20/03/2017 #print

Goed nieuws voor toekomstige mama’s en papa’s!

Gloednieuw, verbluffend mooi, lijvig, en vers van de pers… 5 maanden voltijds werk voor 5 mensen van ons bureau. 420 pagina’s. 8.345 foto’s. 450 gram originele en nuttige ideeën voor mama’s, papa’s en hun kinderen van 0 tot 13 jaar.

Binnenkort te ontdekken in alle Orchestra-winkels in België, Frankrijk en Zwitserland. 

16/03/2017 #tv

Je hebt veel meer batterijen dan je denkt: de sage gaat verder

In 2011 stelde het agentschap Bebat een nieuwe creatieve aanpak voor, gebaseerd op het idee dat batterijen die naar een Bebat-inzamelpunt worden gebracht daarna een nieuw leven beginnen. Het is daarom belangrijk ze terug te brengen.

De eerste spots van de sage toonden de transformatie van de batterij zodat die een nieuw leven kon beginnen door zich te ontpoppen tot een alledaags voorwerp zoals een fiets, een step of een schommel.

Nu, 6 jaar later, pikken 3 nieuwe spots het verhaal rond ‘nieuw leven’ weer op. Nu wordt de consument ook getoond dat iedereen thuis meer batterijen heeft dan hij denkt. Als je weet dat een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen gemiddeld 127 batterijen heeft, dan vraagt de boodschap “Je hebt meer batterijen dan je denkt” geen verdere uitleg. 

16/05/2016 #tv

Papa is er niet….

Het ene onderwerp is al iets moeilijker om over te communiceren dan het andere. Zeker niet makkelijk is de communicatie voor een farmaceutisch product als Tasectan. Dat is een middel tegen… diarree.

Opdracht geslaagd met deze nieuwe tv-spot voor Tasectan. Dit is een vervolg op de saga die twee jaar geleden begon op de radio rond hetzelfde concept: papa is er niet op de leuke momenten van het leven… Doodgewoon omdat hij vastzit… in het toilet…

26/06/2015 #billboard

L!ELENS voelt zich als een vis in het water met Océade en Mini-Europe

Alles begon met een briefing om het imago van het merk te verjongen, de top of mind te onderhouden en de leiderspositie van Océade tijdens de zomer te bevestigen.

 

L!ELENS stelde een nieuw concept voor, een mix van digitale fotografie en 3D. Dat deed het ook voor Mini-Europe, om de grafische coherentie tussen de twee parken te vrijwaren.  

28/04/2015 #tv

Stilte, we draaien!

Dit is de 3de aflevering in de saga ‘Metamorfose’, die toont hoe gebruikte batterijen een nieuw leven krijgen. Zo beschermen we onze planeet.

Deze versies hebben een paar nieuwigheden in petto: menselijker, realistischer, een ander verhaal… Maar wel in dezelfde spirit als de andere episodes. 

20/01/2015 #tv

Verrast door de prijs!

Intermarché België op TV

In 2015 versterkt Intermarché België zijn positionering "lage prijs" via een nieuw communicatie concept "verrast door de prijs", gelanceerd door L!ELENS.

Dit nieuwe concept wordt ondersteund  via radio en huis aan huis folders. L!ELENS heeft eveneens een TV campagne uitgewerkt, gerealiseerd door Patrick Ridremont en geproduceerd door Fouya Production. De TV spot toont hoe de klanten van Intermarché verrast zijn door zijn lage prijzen, mooi in beeld gebracht door de acteurs van de improvisatie liga.

Eenvoud en humor zijn aanwezig

SEE MORE
CLOSE
28/07/2014 #activation #digital #web

Maak kans op een Twizy !

SEE MORE
CLOSE
27/07/2014 #digital #social #web

Gaat u met vakantie deze zomer? Laat uw gebruikte batterijen niet in uw huis slingeren!

Creëer uw eigen zakje en win een Nikon 1S1.

Facebook-actie ondersteund door RTB.

26/07/2014 #digital #web

Relooking van de lactel.be site

HTML5 responsive.

-> lactel.be

Relooking van de lactel.be site
04/06/2014 #radio

Kazen van Herve

Radiocampagne bestaande uit 3 spots voor Kazen van Herve.

CLOSE
01/06/2014 #activation #digital #event #PR #social #web

De Elzaswijnen in het hart van een innoverende media-ervaring

Van 19 tot 25 mei doorkruiste de #labdavanac, een "hyper-connected mobile newsroom", met journalisten en bloggers de wijngaarden van de Elzas.

Rechtstreeks contact met wijnbouwers mondde uit in reportages die verspreid werden via verschillende media en sociale netwerken. Ze lagen aan de basis voor interactieve sessies in een "mobile lounge bar" die plaats vatte op markten en parkeerplaatsen van Belgische supermarkten om de Elzaswijnen te promoten.

SEE MORE

EEN MOBIELE REDACTIE GING DE WIJNBOUWERS ONTMOETEN

Een team van bloggers en journalisten voor kranten en radio's doorkruistn gedurende een week de wijnroute van de Elzas aan boord van de #labdavanac.

Ze ontmoetten wijnbouwers en tekenden hun ervaringen op in een reeks van interactieve portretten, foto's, video's en online discussies met internauten. Deze mobiele redactie kon, dankzij de aanwezige technologie in Damien van Achter's van, haar bijdragen in real time delen. Boeiende en gevarieerde content werd eveneens verwerkt in radioreportages, facebook-posts, persartikels, tweets (#...) foto's, video's streaming, Foursquare check-ins of alles dat een bijdrage kon leveren aan het verwoorden van deze uitzonderlijke ervaring.

 

INTERACTIEVE, ZOOMBARE EN KLIKBARE KAART MET GEOLOCALISATIECONTENT IN REAL TIME

Een interactieve kaart (geïntegreerde in een Facebook App) liet toe om de van in real time te volgen en de gegeolocaliseerde content te raadplegen.

 

PROEVERIJEN EN DIRECTE INTERACTIE MET DE NEWSROOM

Naast deze "road trip" doorkruiste een "Lounge Bar" België en vatte post op de parkeerplaatsen van supermarkten.

De "Lounge Bar" stond in rechtstreeks contact met de Elzas en de mobiele redactie ter plaatse. Er werden vraag/antwoord sessies in direct streaming georganiseerd om nog meer kleur te geven aan de proeverijen van Elzaswijnen, geproduceerd door de bezochte wijnbouwers.

 

YOUTUBE CHANNEL

 

CLOSE
26/03/2014 #activation #PoS

POS Brasserie

De kwaliteit van en het product Iglo bereide maaltijden meer in de kijker zetten binnen het winkelpunt en dit gekoppeld aan een 3+1 gratis promotie om de verkoop de boosten.

27/02/2014 #multi-channel #PoS #print #radio #tv

Eggo werd geboren bij L!ELENS

In 2007 ontwikkelde het bureau het logo,  de grafische identiteit en de kick-off-campagne voor dit Belgische merk van inbouwkeukens. De keuze voor een up-scale design imago in een concurrentiële context die gedomineerd werd door Ixina en Ikea lag aan de basis voor het succes van Eggo  dat over 40 showrooms beschikt en meer dan 15.000 inbouwkeukens per jaar verkoopt.

SEE MORE

LOGO

 

BRAND BOOK

 

CATALOGUS

 

 

OPENING RADIO SPOT

 

LANCERING TV SPOT

CLOSE
02/02/2014 #event #social

NESCAFÉ® Dolce Gusto® en Art Truc Troc 2014

In de geest van het merk NESCAFÉ® Dolce Gusto® waar kunst een vaste plaats heeft, bouwde Lielens/Mad about You/Be Advent (events) een exclusief partnership uit met de Brusselse kunstenaar François Coorens, met het oogmerk om de waarden van het merk verder uit te bouwen.

 

SEE MORE

 

François Coorens creëerde voor deze gelegenheid een grandioos onuitgegeven kunstwerk dat tentoongesteld werd tijdens Art Truc Troc 2010 -een event dat plaats vond in BOZAR van 7 tot 9 februari 2014. In de marge van dit event werd een wedstrijd georganiseerd via Facebook, waar de fans van het merk een door de kunstenaar gesigneerde zeefdruk van het originele werk kunnen winnen.

 

FACEBOOK APP

 

MAKING OF

CLOSE
01/01/2014 #tv

Nieuw Leven campagne

Vervolg op de eerste tv campagne waarbij Bebat verschillende voorwerpen toont die na recyclage uit lege batterijen gemaakt kunnen worden.

SEE MORE
CLOSE
02/02/2013 #activation

Matrix

Het transparante karakter van de Matrix-tarifiëringsgrille voor leasewagens werd door middel van een animatie aangetoond.

01/02/2013 #e-commerce #PoS #radio #seo-sem

Uitwerking en lancering van e-commerce site voor online bandenverkoop

Conceptie en uitwerking van een e-commerce site voor banden met mogelijkheid tot het maken van afspraken in elk center.

SEE MORE

Ondersteund door een radiogolf, folder, adWords en POS-materiaal.

 

POS

 

RADIO

CLOSE
01/01/2013 #tv

Metamorfose campagne

Bebat geeft lege batterijen een nieuw leven. In 3 tv spots wordt aan de kijker getoond welke soorten batterijen er naar een Bebat inzamelpunt moeten gebracht worden en uitgelegd wat er met deze binnengebrachte batterijen gebeurd.

De metamorfose van een lege batterij in een vlinder symboliseert het nieuwe leven dat de batterij krijgt dankzij Bebat die ervoor zorgt dat elke binnengebracht batterij gerecycleerd wordt.

SEE MORE
CLOSE
16/07/2010 #tv

5.000€ zonder zich te hoeven verrechtvaardigen

Dat is mogelijk met Direct Cash van Cofidis.
5.000€ op uw rekening zonder dat men u vraagt wat u met dat bedrag aanvangt. Een soepele, snelle formule zonder lastige vragen die u in klassieke banken zelden aantreft.

 

16/07/2009 #tv #web

Voorkom onaangename verrassingen

Cofidis Frankrijk heeft L!ELENS gevraagd om 4 commercials te bedenken die voornamelijk online verspreid werden met als objectief om de consument te wijzen op valkuilen in kredietverstrekking. Een te hoog krediet kan onaangename verrassingen met zich meebrengen: best vraagt u Cofidis-kredietspecialisten om raad.

SEE MORE
CLOSE